top of page
Picture2.jpg

FIND THE MAGIC IN YOURSELF

חג השופינג: איך לשמור על שפיות ולמצוא את הדרך בין מבצעי נובמבר


חודש נובמבר הפך להיות שם נרדף לחודש הקניות וההנחות ברחבי האינטרנט ובחנויות האופנה, החשמל ובכלל. אירועים כמו סייבר מאנדיי, יום הרווקים הסיניים ועוד הפכו להיות מאורעות שופינג עם הנחות גדולות שלעתים רחוקות מלהיות משתלמות. מותגים רבים מפציצים אותנו במודעות המכריזות על המבצעים, אחוזי ההנחה המפתים ודואגים לתחום לנו את הזכות לקנות במחירים הללו בזמן קצוב. ההפצצה הזו של המבצעים המפתים והזמניים גורמים לנו להרגיש שעלינו לקנות ומייד כי אם לא נתחרט וזה יהיה מאוחר מידי.


מחקרים מצאו כי משתחרר אצלנו דופמין במוח כאשר אנחנו רוכשים און ליין פריט מסוים אולם ההרגשה הטובה הזו של שחרור הדופמין לא חוזרת על עצמה כאשר אנחנו מקבלים את החבילה עצמה. כלומר, אנחנו מפיקים יותר הנאה מפעולת הגלילה בין מוצרים והוספה לסל הקניות מאשר העונג שניתן לנו מהמוצר עצמו בפועל. לעתים לאחר קניה תופיע הרגשת דכדוך, חרטה וריקנות במיוחד לאחר שרכשנו דברים בלהט הרגע לא תכנון ושקילה. זיכרו אתן יכולות להגביל את הגלישה באתרי הקניות או אפילו להכין סל קניות אבל לא להגיע לקופה ולרכוש. אתן עדיין תזכו בהרגשה נעימה שנובעת מתכנון או המתנה למשהו שעתיד לבוא כמו ההמתנה לחופשה שצריכה להגיע שלפעמים כיפית לא פחות ואף יותר מהחופשה עצמה.


לא מעט מהקניות שאנחנו עושים און ליין נעשות בצורה לא מתוכננת וכך אנחנו מגיעים למצב שאנחנו קונים הרבה מאד דברים שאנחנו לא תמיד משתמשים בהם. ההפסד פה הוא גדול ומשמעותי משני היבטים: הכיס שלנו סובל מכך כי היינו יכולים להשתמש בכסף הזה עבור דברים אחרים שאנחנו באמת רוצים וצריכים. שנית, כדור הארץ נפגע והטבע שנותן לנו חמצן ומשאבים ניזוק כתוצאה מכך. לא הרבה יודעים אבל תעשיית האופנה היא מהמזהמות מהתעשיות העולמיות והיא פוגעת באיכות האוויר והטבע. דבר נוסף שאחראי על זיהום רב בכדור הארץ הוא זיהום המטוסים אז חישבו על כך לפני שאתם עושים הזמנה של פריט בודד בשני שקל מעלי אקספרס. לסיכום תהנו מהמבצעים בנובמבר, תערכו השוואות ותוודאו שהם אכן משתלמים ולבסוף רכשו מה שאתם זקוקים לו באמת וישרת אתכם ואהובכם בצורה טובה.


#מבצעים#הנחות#יוםהרווקיםהסיני#סייברמאנדיי#פסיכולוגיה#שופינג







45 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page