top of page
Picture2.jpg

FIND THE MAGIC IN YOURSELF

5 סימני אזהרה בדייט


אפליקציות ההיכרויות הפכו ממזמן לדרך פופולארית ונוחה להכיר בן או בת זוג להכרות משמעותית או חד פעמית. לצערנו עם עלייתן של אפליקציות ההיכרויות עלו גם מספרם של הנוכלים והמתחזים שפעילים בהן. למען אמת אחוז לא מבוטל של הרשומים באפליקציות ההיכרויות הם למעשה נוכלים ומתחזים או ״סתם״ אנשים שמשקרים לגבי הסטטוס המשפחתי שלהם. יש אנשים ששם במטרתה לגזול כספים או לנצל כלכלית/רומנטית/מינית/רגשית אחרים. לעומתם יש ״דגיגים קטנים״ שאולי לא יגנבו לך כסף אך כן יסתירו את העובדה שהם נשואים בעוד הם רוקמים איתך מערכת יחסים רומנטית כביכול. בעידן של ידע אין תירוץ לחוסר ידיעה וברגע שנצייד את עצמנו בכלים ובמודעות נוכל למנוע מעצמנו להיות קורבנות, לפחות בחלק המקרים.

1. "נעים במהירות האור" – אם את שמה לב שהכל קורה מהר מהר – אחרי שני משפטים באפליקציה כבר מבקש שתעברו לוואסטאפ ומיד חושף פרטים מאד אישיים על עצמו ראו זאת כסימן אזהרה. בפגישה הראשונה כבר שם עליך יד, מלטף לך את הגב ומרשה לעצמו לגעת בך כאילו אתם בני זוג וותיקים. אחרי שתי פגישות כבר מדבר איתך על להכיר את ההורים ועל זה שאת הדבר הכי מיוחד ומקסים שהוא נתקל בו, לא דומה לאף אחת שהוא פגש בחייו. המונח "הפצצת אהבה" מתייחס בדיוק להרעפת אהבה, מתנות, קומפלימנטים ותשומת לב בצורה שמטשטשת את האדם השני מלראות את המציאות כפי שהיא. תמיד תמיד יש סימני אזהרה אך אנחנו נעדיף להתעלם מהם כי הרעפת האהבה היא כל מה שאי פעם קיוונו לו ואנחנו לא רוצות לוותר עליה. שימו לב- דווקא מישהו שמתקשר מספר פעמים ביום ולא מפסיק לשלוח הודעות לא אומר שהוא בעניין שלכם וכן אומר שהוא עובד עכשיו במשרה מלאה בלתחמן אתכן. אדם נורמטיבי שמחזיק עבודה ובבריאות נפשית לא מתקשר ושולח הודעות ללא הפסקה כי יש לו דבר כזה שנקרא חיים שהוא צריך לתחזק.


2. "יותר מידי טוב בשביל להיות אמיתי"- אם אתן מרגישות את זה אתן כנראה צודקות וכלל האצבע הוא להקשיב לעצמכן ולנורות האזהרה שתהיינה לאורך הדרך. כאשר מדברים עם קורבנות של מתחזים תמיד מגלים שהיו סימנים מוקדמים והרבה מהם אך שהן בחרו להתעלם מהם כי הפנטזיה שהוצעה להן הייתה מפתה ומגרה מידי בשביל לנטוש אותה לטובת המציאות. אם אתן רואות שעל כל דבר שאתן אומרות הוא אומר אמן, אם הוא מספר סיפורים גדולים מהחיים, מתבל אותם בדרמות, סיפורי גבורה או לחילופין סיפורי קורבנות אנא חשבו פעמיים על הברנש. כמו גם אם הוא מבטיח לכם על ההתחלה ארמונות מזהב, טיסות ומלונות יוקרה ובגדים ומותגים. יכול להיות שזה ירשים אותם שקנו לכן עכשיו שעון יוקרתי אבל זה לא ירשים אתכן אם תגלו בעוד זמן קצר שאתן אלו ששילמתן עבור אותה מתנה יקרה רק עדיין לא יודעות על כך. אומרים שונא מתנות יחיה ולא בכדי, כן זה כיף לקבל תשומת ומתנות אך שימו לב שזה לא בא על חשבון טשטוש החושים וההיגיון הבריא שלכן. אם מישהו מספר לכן על העבודה היוקרתית שלו אבל תמיד משלם במזומן או לא מחזיק בכרטיס אשראי זה צריך להדליק לכן נורה.


3. בסיפורים שלו יש יותר חורים מבגבינה שוויצרית- הבחור שלנו אוהב לדבר על עצמו ויש לו נאומים מוכנים מראש ותשובות מוכנות מראש. אם תנסי להקשות עליו ולשאול אותו שאלות מזהות, פרטים מזהים לגבי מקום העבודה, איפה שירת בצה"ל ושאר השקרים שהוא שופך עליך הוא לא יתבלבל לרגע ויטשטש אותך באמצעות פרטים נוספים וסיפורי מגירה חילופיים. למשל אם תשאלי אותו איך זה שהוא מספר שהוא שירת בדובדבן בשנת 2003 אם אחיך שירת שם גם והוא לא מכיר אותו אז תהיה לו תשובה מוכנה מראש שמכילה שקר אחר כמו "הייתי בתת יחידה מסווגת ביותר ששייכת ליחידת דובדבן". אסור לי בכלל לדבר על זה או כל הסחת דעת שתמנע ממך להבין שאת יושבת מול נוכל.


4. הוא שמח וטוב לבב כל עוד הדברים קורים כפי שהוא רוצה בדיוק- אדם ששמח ונעים להיות איתו רק שהוא מקבל בדיוק מה שהוא רוצה אך ברגע שנתקל בסירוב, בדחייה או בפיסת מציאות שלא תואמת את הצפייה שלו- הוא משנה את עורו, את טון הדיבור ויוצאת ממנו אישיות אגרסיבית ומאיימת (האני האמיתי שלו). אומרים שאם אדם נחמד אליך אבל לא נחמד למלצר אז הוא לא אדם נחמד. האופי של האדם נבחן ברגעים מאתגרים שבו המציאות אינה רצויה והוא לא מקבל את מה שהוא רוצה וכן נמדדת מול האופן שבו הוא מתייחס לאנשים שהוא תופס כחלשים או נחותים ממנו כמו אנשים שנותנים לו שירות. אם את לא בטוחה תבדקי עם הדייט שלך איך הוא מגיב לכך שאת מבקשת לשנות את מקום הפגישה או לא ממלאת את הרצון שלו ובדקי האם הוא מתעקש לקבל את שלו או שנותן גם לרצונות שלך לבוא לידי ביטוי.


5. אנשים אמידים ועשירים לא מדברים על העושר שלהם- אנשים בעלי הון רב לא מספרים בדייטים על כמה כסף יש להם בבנק וכמה כסף יש להם בנדל"ן. להפך! אנשים עשירים הם חשדנים בעצמם כי הם לא רוצים לצאת עם אנשים שרוצים אותם רק בשביל כספם. עובדה נוספת היא שאנשים יוצאים בדרך כלל עם אנשים מאותה מלייה שלהם ולכן הם יפגשו עם אנשים מאותו סטטוס ומעגל חברתי כלכלי דומה לשלהם. לכן אם את שומעת את הדייט שלך במהלך אחד מנאומיו נוקט בספרות, במספרים ובמידע קונקרטי ביחס לממון ונכסים הוא קרוב לוודאי 99% משקר לך. תבדקי- תעבירי נושא, תתעלמי מהמספרים ואל תתרשמי מדיבורים על כסף יוקרה ומותגים ותראי אם יש לו משהו אחר להציע.


6. את לא היפיפייה הנרדמת ואת לא סינדרלה שמחכה שיגלו ויצילו אותה - את לא סינדרלה ולא היפיפייה הנרדמת- את לא צריכה שיצילו אותך מחיי עוני וישיאו אותך אל עבר חיי עושר ופאר. את לא ישנה ואת לא צריכה שיעירו אותך על החיים שלך את אדם בוגר וחייך בידך. המתחזים אוהבים את דיסני ואת עיוות החשיבה שעזר לעצב וכן הוא מנצל את הפנטזיות שיש לך לגבי אהבה רומנטית ודמות גבר מצילה. תני לי לתת לך עצה קטנה ששווה מיליונים- אף אחד בעולם לא יציל אותך וזה גם לא תפקידו של אף אחד. תתעוררי מתפקיד הקורבן הסינדרלי ומשנת היופי הפסיבית של היפיפייה הנרדמת ותדאגי לבנות לעצמך חיים מלאים שבהם תוכלי לטפח זוגיות בריאה עם אדם נוסף בשר ודם, לא גיבור, לא עשיר, אדם שעובד ומתאמץ למחייתו שאולי לא ירעיף עליך מתנות יוקרה ומטוסי פאר אבל מצד שני יהיה אמיתי.


טיפ! דייטים ראשונים מומלץ לעשות במקומות ציבורים כמו מסעדה או בית קפה שתהיי מוקפת אנשים ותרגישי בטוחה ולהמנע ממפגש בבית. תמיד תעדכני חבר.ה או אדם קרוב שיצאת עם איקס והלכתם לשבת בווי בשעה כך וכך.


כעת אחרי שהתחמשת בידע ובמודעות צאי לדרכך ובהצלחה ביציאה לדייטים!

258 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page