top of page
Picture2.jpg

FIND THE MAGIC IN YOURSELF

5 סימנים לטיפול לא מקצועי

לכל מי שהייתה והיה בטיפול וגם למי שמעולם לא - החלטתי לקבץ 5 סימנים שיוכלו לעזור לכם להבין האם מה שקורה בחדר הטיפולים הוא נורמלי ומקצועי או לא. המאמר הקצר הבא ייתן לכן בנקודות 5 סימנים לטיפול לא מקצועי שמהווה דגל אדום ועילה להפסקת הטיפול וחיפוש מטפל.ת חדש.ה.

1. מטפלת שמדברת על עצמה


זה בסדר מידי פעם שמטפלת או מטפל ידברו על עצמם, יספרו איזה סיפור או אנקדוטה שמתקשרת לנושא שעליו אתם מדברים. זו אפילו יכולה להיות התערבות מקרבת וזכורה מאד למטופל. מתי נחצה הקו? כאשר המטפל מדבר יותר מידי על עצמו, נזכר ברעיונות, סיפורים, רגשות ומתערב באופן לא מתוכנן באמצע הדברים והדיבור של המטופל. מטפלת לא אמורה לקטוע באופן רציף את דברי המטופלת ובטח לא על מנת לדבר על עצמה. לכן אם אתם מרגישים שהמטפל או המטפלת שלכם מפריזים בדיבור עצמי ראו זאת כדגל אדום והתנהגות שאינה מקצועית.



2. הזדהות יתר של המטפלת


הזדהות יתר של מטפל היא מצב בו המטפל מזדהה עם המצב של המטופל (יכול להיות שזה מזכיר לו חלק בעצמו או משהו דומה שקרה לו או למישהו אהוב עליו) וזה למעשה גורם לו להיות עיוור לתמונה הגדולה וההבנה המקצועית שלו חלקית ביותר. זה טריקי ולא פשוט לשים לב אבל הזדהות יתר של המטפל או המטפלת ממש יכול להפוך טיפול ללא מוצלח עם מעט תוצאות. אתן מגיעות לטיפול ומשקיעות מזמנכם היקר ומכספכם היקר עוד יותר בשביל לקבל תוצאות ולכן טיפול שיש בו אולי קירבה, הבנה וחום עם הזדהות לא ייתן לכם את התוצאות המיוחלות.

איך תדעו עם המטפל או המטפלת שלכם בהזדהות יתר?

1. הם מסכימים איתכם בהתלהבות גדולה על כל מה שאתם מספרים

2. אתם רואים אותם מגויסים רגשית לסיפור שלכם

3. הם לא מעניקים לכם זויות חדשה להתבונן ולנתח את המצב

4. אתם תרגישו שאתם ״הולכים במקום״



3. ביטולים ואיחורים רבים


זה טבעי וחלק מהחיים לבטל וזה בסדר אם זה קורה אחת ל- אבל אם אתם שמים לב שהמטפל שלכם מבטל לכם או מאחר לכם באופן תדיר אז תשקלו להחליף מטפל. איחור או ביטול על דרך קבע משדר חוסר מקצועיות ומעבר לכך מהווה חוסר כבוד כלפי הזמן והכסף שלכם ומגיע לכם לקבל יחס מכבד.


4. מגע לא רצוי


הטיפול צריך להוות מרחב בטוח ולכן כל מגע לא רצוי אינו מקובל ואינו ראוי בשום פנים ואופן. דוגמה למגע רצוי יכול להיות חיבוק (בהסכמה) או מגע של יד על יד במקרים מסוימים. אם מאיזה סיבה אתם מרגישים שהיה מגע לא בהסכמה או לחץ על מגע פיזי או מיני מכל סוג שהוא תדעו שמדובר בהתנהגות לא מקצועית ולא תקינה ויש לדווח על כך על מנת להזהיר אחרים. לצערי יש מטפלים שהמניעים שלהם בעבודה אינם תקינים ורחוקים להיות מקצועיים ולכן יש להיות עם יד על הדופק ולשמור על המרחב שלנו.


5. מטפל שלוחץ עליך לספר דברים שאת.ה לא רוצה


רמת הפתיחות שלך תשפיע על קצב התקדמות הטיפול אך לא משנה מה, מטפל לא צריך ללחוץ עליך לדבר על דברים שאת לא רוצה או בשלה לדבר עליהם. זכותך כמטופלת לספר את מה שאת רוצה בקצב שלך. זה בסדר שייקח זמן להיפתח בפני המטפלת והזמן הזה משתנה ממטופל למטופל. לכן אם אתם מרגישים לחץ לחלוק ולספר דברים אינטימיים תדעו שזה סימן לכך שהמטפל לא שומר על הגבולות שלכם וזה סימן אזהרה.

188 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page