top of page
Picture2.jpg

FIND THE MAGIC IN YOURSELF

4 הרגלים של אנשים מאושרים + תרגול

כולנו רוצים להיות מאושרים הדבר היחיד שמבדיל אותנו זה הדרך שבה אנחנו מבקשים להשיג את האושר. לכן חשוב לדעת מהם הגורמים שמסייעים לנו לחוש סיפוק מחיינו אך לא פחות חשוב לדעת מהם הדברים שמעכבים אותנו מסיפוק ואושר. בכתבה הבאה אחשוף את הדברים שאנשים מאושרים לא עושים שמסייעים להם לחיות בשלווה ובסיפוק.

1. לא חוששים להתנסות בדברים חדש

אנשים מאושרים לא מונעים מעצמם פעילויות חדשות או מפחידות וזאת מפני שהם מתרכזים יותר בחוויה עצמה ופחות בהצלחה, בניצחון או באופן שבו זה יראה כלפי חוץ. אגב זה בדיוק מה שגורם לאותם אנשים להיות מוצלחים, הם לא מוותרים ועקביות היא זו שמובילה להצלחות ולא כישרון או קסם אחר.

משימה

חישבו ורישמו מה הייתן עושות אם לא הייתן פוחדות להיכשל ולהראות לא במיטבכן?


2. לא משווים את עצמם לאחרים

ברמה כזו או אחרת כולנו משווים את עצמנו לזולת וזאת מפני שאנחנו חלק מהמין האנושי וההתנהגות שלנו כרוכה בנורמות, בציפיות ובתגמולים חברתיים. השיא של ההשוואה החברתית נעשית בגיל ההתבגרות כאשר אנחנו מתעצבים אל מול העולם. בגיל בוגר ההשוואות הללו באות כרועץ ומפריעות לנו להבין מי אנחנו בעולם ואיך להתנהג בצורה אותנטית. אם לפני כל פעולה שאתן עושות עולה השאלה מה יחשבו אחרים? דענה כי מסרתם את מפתחות האוטו המטאפורי של חייכם וכעת אינכן הנהגות.

משימה

חישבו ורישמו מה הייתן עושות אם לא הייתן חוששות איך זה יראה ומה יחשבו אחרים?


3. מתרכזים במה שיש ולא במה שאין

אמנו עצמכם לראות את היש ואת הכן ולא מה חסר ואין עדיין. זה יהיה אימון מאתגר מפני שהמוח שלנו מחווט לחפש תקלות, כשלים ומחסור כי זה הדרך הפרימיטיבית שלו לדאוג להישרדות. קרוב לוודאי שאם אתן קוראות את זה אתן לא בהישרדות ולכן אין צורך לעודד את המוח שלנו בחיפוש אחר מה לא.

משימה

הכינו רשימה של 20 דברים שאתן אסירות תודה שיש לכן בחיים ושימרו את הרשימה בארנק. מעת לעת ברגעים שתרגישו תוציאו את הרשימה ותעברו סעיף סעיף שכתבתן.


4. חיים בהווה ולא מתרפקים על העבר

אני יודעת שזה יבוא כשוק ללא מעט מכן אבל החיים הן מתקיימים רק בזמן הווה וגם העתיד החמקמק מגיע בתור...הווה!. הווה שעבר הופך לעבר וכבני אדם יש לנו נטייה לייפות את העבר, לשים עליו נצנצים ולזכור אותו בצורה הרבה יותר נעימה ואידיאלית ממה שהוא היה באמת. אנשים מאושרים לא מסתכלים אחורה ומתרפקים על עבר ומתלוננים על ההווה. הם זוכרים כי גם בעבר היו מכשולים והתמודדויות וכי הם עברו אותם וגם בהווה יש וגם אותם הם יעברו. החיים הם רצף של התנסויות והתגברויות הרצופים בתחושות נעימות, רעות הצלחות וכישלונות.

משימה

פעם הבאה שהראש שלכן הולך לזכרונות נוסטלגיים ומתוקים הזכירו לעצמכן כי העבר הזה היה פעם גם הווה וחש כמציאותי. החזירו את עצמכן לרגע הנוכחי ותנו לעצמכן להרגיש את השלמות שיש ברגע הזה, עם כל הפגמים ואי השלמות שיש








115 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page