top of page
Picture2.jpg

FIND THE MAGIC IN YOURSELF

5 עצות להתמודדות בריאה עם המצב הבטחוני


בעקבות הפיגועים בירושלים בסוף שבוע האחרון רציתי לכתוב על התגובה הרגשית שלנו והחרדה שמתלווה פעמים רבות יחד עם גלי הטרור. חרדה היא תגובה נורמלית למצב לא נורמלי ולכן אם אתם חשים חרדה זה טבעי ומובן. הפיגועים הופכים רבים מאיתנו לדרוכים ונזהרים. מסתכלים יותר על הסביבה ומחפשים אנשים חשודים או חפץ חשוד. חושבים פעמים לפני שעושים תכניות או יוצאים למקומות הומי אדם. כל אלו מנת חלקנו כמי שגר במדינת ישראל הרוויה באירועי אלימות ורצח על רקע לאומני ופלילי.

1

צמצום הצפייה בחדשות

שידורי החדשות וסיקורי הפיגועים ממכרים וגורמים לנו לרצות לצפות בהם בתחושה שהם מעניקים לנו מידע שעוזר לנו להרגיש שליטה על המצב. בפועל הצפייה גורמת לנו לחרדה גדולה יותר מאשר שליטה ולכן חשוב למנן את זמן הצפייה בחדשות ובשידורים מהשטח במיוחד. בשנים האחרונות עלתה התופעה של פרסום סרטונים מהנייד או ממצלמות אבטחה ורחוב כך שיוצא שהציבור צופה בחומרים קשים מאד לצפייה ומזעזעים בתוכן שלהם. המידע הזה נצרב אצלנו בתודעה ומשפיע עלינו בין אם נרצה להאמין בכך או לא לכן חשוב שנדע לסנן. גם שמיעת עדויות של אנשים שנכחו באירוע או לראות ראיונות עם קורבנות או בני משפחה שזה עתה איבדו את היקר להם בעולם, זה קשה רגשית ויכול להשפיע עלינו עמוקות לכן בבקשה נסו לצמצם זמן מסך.

2

שתפו חברות, חברים ומשפחה

לדבר על זה עוזר. דברו עם מישהו קרוב אליכם וחלקו איתם איך אתם מרגישים, מה עובר לכם בראש? ממה אתם חוששים. אתם בוודאי לא לבד עם המחשבות הללו. ברגע שאנחנו מוציאים את המחשבות החוצה במילים, אנחנו כבר מרגישים יותר טוב. ביחד אפשר לבכות וגם לספר בדיחות ולצחוק על זה. הבכי כמו הצחוק מאפשר לגעת ברגש ולהוציא אותו החוצה וזה מרפא.

3

להמשיך פעולות בשגרה

חשוב שנמשיך את השגרה ולא נפסיק לעשות דברים ופעולות שאנחנו רגילים לעשות. זה מובן אם אין לנו חשק לחגוג או לשמוח באותה מידה ואין חוקים לגבי מה לעשות או לא לעשות. עם כל הקושי שבדבר החיים צריכים להמשיך ואני באופן אישי חושבת שאם תכננתם לעשות תכניות אין צורך לבטל אותן. החיים חייבים להמשיך, אנרגית החיים צריכה להמשיך לזרום.. אם אתם רגילים לצאת, לרוץ או לעשות ספורט אל תפסיקו כי אתם יודעים כבר את ההשפעות החיוביות שהספורט נותן לכם נפשית ופיזית.

4

פנו לפעולות שנעימות לכם

בין אם זה לנגן, לראות סרט מצחיק, הופעת סטנד אפ או לשחק במחשב או להרכיב פאזל, לשפץ או לבנות משהו או כל דבר אחר שאתם אוהבים לעשות. המוח שלנו לא יכול לעשות שני דברים באותו זמן לכן אם אתם שקועים בלעשות משהו שאתם אוהבים המוח שלכם יתרכז בפעולה המהנה וכך תוכלו לזכות בהסחת דעת מהמחשבות המדאיגות.

5

אל תסתגרו בבית

חוסר הוודאות והפחד שיכולים לעלות בעקבות אירועי הפיגועים יכול לגרום להסתגרות והימנעות מקיום תכניות מחוץ לבית. דווקא ההסגרות בבית יכולה להגביר את תחושת המתח והחרדה ולגרום לנו לצרוך יותר חדשות וחומרים שקשורים באירועי הפיגוע. רדו למטה לסיבוב קצר של עשר דקות, נשמו אוויר וחלצו עצמות ואם אתם אוהבים לעשות ספורט או נהנים מהליכה ממושכת אל תוותרו על זה. הגוף מפריש הורמונים מרגיעים שמשפרים את מצב הרוח בזמן הספורט.

108 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page